Pazartesi, Mayıs 04, 2015

Kaju Peyniri

Keten tohumu krakerlerimi bir önceki tarifte vermiştim şimdiyse sıra onun ayrılmaz dostu hatta sevgilisi kaju peynirinden bahsetmek istedim. Yarım kavanoz çiğ kajuları bir gece önce suda bekletip ertesi gün süzüyoruz bir tane küçük limonun suyu ile güçlü bir blendırda krema haline gelene kadar çekiyoruz. Ekşiliğini arada tadına bakarak ayarlayabilirsiniz. Nutritional Yeast olarak bilinen beslenme mayasından yarım yemek kaşığı ekliyoruz. Bu her zaman gerekli değil fakat daha lezzetli ve besleyici oluyor. Özellikle b vitamini yönünden oldukça zengin. Maalesef henüz Türkiye'de satılmıyor. İsterseniz içine dereotu ve sarımsakta ekleyebilirsiniz. Ben bazen yarı yarıya kaju ve çiğ çekirdekle de yapıyorum hatta bu şekilde daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. Eğer çekirdekte dahil etmek isterseniz aynı kaju gibi bir gece önceden suda bekletin. 

Pazar, Mayıs 03, 2015

Keten tohumu krakeri

  Artık glutenin zararlı olduğunu sağlıklı yaşamla ucundan kıyısından ilgilenen herkes öğrenmeye başladı. Hal böyle olunca canım simitlere, ekmeklere, poğaçalara elveda dedik. Nitekim artık tam buğdayla yapılmaları ya da ekşi mayalar bile durumu pek kurtarmıyor. Hele benim gibi hipotrioid teşhisi konmuş biriyseniz gluten duyarlılığı olma ihtimaliniz çok yüksek. Bu yüzden alternatif atıştırmalıklar daha da önem kazandı. Bunlardan biri de keten tohumu krakeri. Bunun için öncelikle gıda kurutucunuz olması gerekiyor. Ben daha önce fırında düşük ısıda yapınca çok çok uzun sürdüğü halde bir türlü kurumamıştı. 
Kısaca KTK diyeceğim bu hem lezzetli hem de sağlıklı krakeri yapmak için işte bir kaç sebeb;
 Yeşillik ve sebze tüketmenin keyifli bir yolu olduğu için 2 yaşındaki kızım bile çıtır çıtır yiyebiliyor.  Kurutulmuş olduğu halde aslında çiğ olması sebebiyle besin değerlerini ve enzimlerini koruyor olması onu daha sağlıklı bir atıştırmalık haline getiriyor. Bu tarifte tek değişmeyen içerik keten tohumu. Onun dışında mutfağınızda varolan bütün sebze ve yeşillikleri ekleyebilirsiniz. İsteğinize göre her çeşit baharat kullanabilirsiniz. Ben özellikle zerdeçal, susam ve çörekotu mutlaka ekliyorum. Özellikle hafif pörsümüş sebzeler, güçten düşmüş yeşillikler hatta maydanoz saplarını bile kullanabilirsiniz. Kurtulduğu için ağzı sıkı kapalı bir saklama kabında 1 haftaya kadar tazeliğini ve çıtırlığını koruyabilirsiniz. 
  Öncelikle keten tohumlarını 1 e 1 ölçüsünde su ile bir gece önceden bekletmek gerekiyor. Böylece keten tohumu yumurta akı gibi sebzelerin birleşmesini sağlayan yapışkan bir sıvı salgılıyor. Benim bu tarifimde bolca ıspanak ve 3-4 adet salatalık var. Mutfak robotunda salatalıkları ve ıspanakları çok ince hale gelene kadar çekiyoruz bu sırada keten tohumunu suyuyla beraber ekliyoruz. İstediğiniz baharatları ekleyebilirsiniz. Tam ölçü verme konusunda iyi değilim zaten çiğ mutfakta biraz deneme yoluyla kendi yolunuzu çok rahat buluyorsunuz. Robotta hepsini karıştırınca hafif yapışkan ve krep hamurundan daha koyu bir kıvamda hamur elde etmiş oluyoruz. Yağlı kağıtlara ince bir şekilde yayıp kuruyana kadar (45 derecede 7-8 saat ) kurutucuda bekletiyoruz. Çıtır çıtır bir kıvama gelince artık yağlı kağıttan çıkarıp soğuduktan sonra saklama kabına koyabilirsiniz. 
  

Çarşamba, Ocak 07, 2015

Çiğ Puding

 Pudingi kim sevmez ki? Sağlıksız olduğu için burun kıvıranlar olabilir ama gerçekte damağına bir kez kakaonun lezzeti değmiş herkes bu kremsi yapıdaki çikolatanın çekiciliğine kendini bırakıverir. Peki size hem puding yiyip hem de hiç vicdan azabı duymayacağınızı söylesem? İlk başta imkansız gibi görünüyor fakat çiğ mutfağın nimetlerinden biri de lezzetli ve aynı zamanda sağlıklı tatlılardan hiç çekinmeden yiyebilmek. Bu pudingte şeker yok, un yok dolayısı ile gluten yok, sağlıksız yağlar yok, süt ve ürünleri yok. Sadece üç içerikle 10 dakikadan kısa bir sürede hatırlayabilirsiniz.
  Tarifi;
 6-7 adet olgun hurma ( bir miktar su ile bir gece önceden ıslatılması daha iyi olur) 
 1 adet olgun avokado
 2-3 tatlı kaşığı kakao (tercihen çiğ) 
Önce çekirdekleri çıkarılmış hurma ve suyunu blendıra koyuyoruz üzerine kakao ve avokadoyu ekliyoruz. İsteyen biraz vanilya ekleyebilir.
 Hepsini blendırda krema haline gelene kadar karıştırıyoruz. 
Hepsi bu kadar! 

Süslemek yaratıcılığınıza kalmış. Benim 1,5 yaşındaki kızım bayıldı. Bu tarz sağlıklı tariflerle çocuklarınıza severek yiyeceği harika atıştırmalıklar hazırlayabilirsiniz. Artık hazır gıdaları, beyaz şekeri , gluteni hayatımızdan çıkarmamızın zamanı çoktan geldi. Unutmayın nasıl ki bir sigara insanı öldürmüyor ama yıllar süren içicilik sonunda kalıcı sağlık sorunları bırakıyorsa un, şeker, işlenmiş beyaz tuz ve diğer katkı maddeleri de aynı etkiyi yapıyor. Nasıl ki çocuğumuza sigara içirmek istemezsek bu maddeleri de kendi elimizde vermemeliyiz. 
Önyargısız tarifi deneyin. Lezzetine siz de şaşıracaksınız :) 

Cumartesi, Ocak 03, 2015

Süper yiyecekler 1- Kurt Üzümü ( Goji Berry )

 
   Keşke daha erken tanısaymışım dediğim bir meyve Goji Berry. Hangi faydasından başlasam bilmiyorum. Üzerine sayfalarca araştırma yapılmış bu Tibet meyvesinin her özelliğini burada saymam imkansız. Çocuğuna verebileceğiniz en harika atıştırmalık diyebilirim. B, C ve A vitamini açısından oldukça zengin. Özellikle 100 gram Gojii berryde aynı orandaki portakaldan 3 kat daha fazla C vitamini var. Cildin ihtiyacı olan her türlü vitamin ve mineral Goji Berry de mevcut. Ben 1 yaşından beri düzenli olarak kızıma hergün Goji Berry veriyorum. Önceleri suda ıslatıp yumuşadıktan sonra veriyordum. Şimdiyse kendisi büyük bir keyifle yiyor. Eğer sade olarak sevmezse ıslatıp yumuşamış halini muz gibi diğer meyvelerle karıştırıp, rondodan geçirip kefirine ya da keçi sütüne ekleyip verebilirsiniz. Alerjik bir meyve mi tam olarak bilmiyorum o yüzden ilk başta küçük miktarda çocuğunuza tattırıp etkisine bakabilirsiniz.  
     
 Oldukça alkali olan bu meyveyi kanser hastalarına, kemoterapi alanlara özellikle çabuk toparlanmaları için öneriyorlar. Aşağıdaki linkte canlı kan örneği incelenen bir hasta var. Öncesinde alyuvarlar oksijen taşıyamayacak kadar bitkin, form değiştirmişler, akyuvarlar ise hareket edemeyecek kadar kötü durumdalar, etrafındaki bakteri ve mantarları yok edemeyecek kadar güçsüzler. Kısa bir süre goji berry suyu tükettikten sonraki sonuç inanılmaz. Video İngilizce. O yüzden eğer İngilizce  bilmiyorsanız mutlaka birinin size türkçeye çevirmesini rica edin. Çok daha açıklayıcı olacaktır. 

 Ülkemizde henüz çok az miktarlarda yetiştiği için fiyatı çok yüksek, eğer bir karış bile toprağınız, bahçeniz varsa ağacını dikin derim :) Fidanları internette satılıyor. Farklı iklim şartlarında yetişebiliyor. Ben kurusunu marketten alıyorum fakat dalından koparıp taze taze yemeyi sabırsızlıkla bekliyorum.

  Goji berry ile ilgili daha fazla bilgi ; 
http://goji-berry-turkiye.com/goji-berry-yararlari.html
  
Goji berry ile ilgili canlı kan örneği videosu ;




Salı, Aralık 09, 2014

Alternatif kabak tatlısı

Bu kabak tatlısı hem çocuklar için harika, hem de büyükler için sağlıklı bir kaçamak. İçeriğinde beyaz şeker yok, sadece kuru meyvelerle tatlandırıyoruz.  Tarife gelince;Yarım kilo küp küp dilimlenmiş bal kabağı ve 2-3 adet hurma ve kuru kayısıyı buharda yumuşayıncaya kadar pişirelim. Blendırdan geçirip üzerine dövülmüş ceviz ve tahin ekleyelim. Bu kadar basit ve lezzetli. Tatlı ihtiyacını anında gideriyor. Tatlılık oranını hurmaları ekleyip çıkararak değiştirebilirsiniz. Tahin ve ceviz belirli bir aydan sonraki bebeklere verildiği için öncesinde mutlaka doktorunuza sorun. Özellikle tahin çok besleyici fakat alerji yapma ihtimali yüksek bir yiyecek. Afiyet olsun :)

Pazartesi, Kasım 24, 2014

Alkali Diyeti - Dr. Ayşegül Çoruhlu

Günümüzde herkes zayıf ve sıkı bir vücuda sahip olmak istiyor. Genç ve sağlıklı kalmak için harcanan çabaların farkında olan kapitalist sistem binbir türlü yöntemle umut tacirliği yapıyor. Tabi ki gerçekten işe yarayan yöntemler olduğu kadar işe yaşamayan bir çok diyet, uygulama, kozmetik ürünler var.  Birbirini yalanlayan diyetlerden sıkıldıysanız, sağlıklı yaşamak ve bunun sonucu olarak sağlıklı bir bedene sahip olmak istiyorsanız yazının bundan sonrası sizi çok ilgilendiriyor.
Her şey kızımı nasıl daha sağlıklı besleyebilirim sorusu ile başladı. Bu kadar obezite ve hastalıklar etrafımızda gezinirken bir şeyleri yanlış yaptığımız kesindi. Araştırdıkça Alkali beslenmeyi daha sık duymaya başladım. En sonunda yolum Ayşegül Çoruhlu'nun "Alkali Diyeti" kitabı ile kesişti ve taşlar yerine oturdu diyebilirim. Ilk olaraksöykeyebileceğim kitabın başlığında diyet yazmasına takılmayın. Aslında sağlıklı beslenme ile ilgili harika bir rehber. Zayıflamak zaten bunun pozitif bir yan etkisi olarak doğal gelişen bir süreç. Zayıf kişilerde sağlıklı yaşamak için ve hastalıklardan özellikle kanserden uzak durmak için bu kitabı okuyup uygulamalı.  
Aşağıda kitapla ilgili kısa bir tanıtım yazısı bulacaksınız


Asit Alkali Dengesini Koruyarak Toksinlerden Arinma ve Kilo Verme Rehberi

İleri anti-aging yaklaşımlarını ülkemizde ilk uygulayan hekimlerden Dr. Ayşegül Çoruhlu, diyetin biyokimyasını hücre düzeyinde bir denge ile açıklıyor. Diğer tüm diyet önerilerinin eksik bıraktığı parçayı yerine koyuyor: İşe en basit biçimde “iç” çevrenizi temiz tutarak başlamanızı öneriyor.

Ne kadar yağ, ne kadar vitamin, ne kadar protein? Genellikle bunlara odaklanıyoruz oysa dikkat edilmesi gereken başka bir nokta daha var:

Vücudun genel iyilik ve sağlık halini belirleyen ASİT- ALKALİ DENGESİ.

İnsan organizması hafif alkali olmak üzere programlanmıştır. Aşırı asitlenme farkında olmadığımız en büyük gizli tehlikedir.

Kanser, kolesterol, osteoporoz, aşırı kilo alımı, kilo verirken yağ yerine kas kaybetmek, kırışıklıklar, cilt sarkması gibi birbiriyle ilgisiz görünen rahatsızlıklar aynı sebepten kaynaklanırlar: Vücudun aşırı asitlenmesi, yani iç ortamımızın kirliliği.

Çözüm basittir:

Asit yapan yiyecekleri azaltıp, alkali yapan yiyecekleri artırmaktır. Gerçek evimiz olan vücudumuzu temiz tutmaktır. Et yiyorsak yanında yiyeceğimiz bol yeşillik günahlarımızı silecektir. İçeceğimiz suya yapacağımız küçük bir dokunuş onu kat kat daha faydalı hale getirecektir. Asit alkali dengemizi iyi kurarsak, hayatın tadı tuzu olan kaçamaklarımız için de ağır bir bedel ödemeyiz.

Daha önce kimsenin diyetin biyokimyasını böylesine mercek altına almadı, tek bir hücrenin sağlığının, genel ruhsal-bedensel iyiliği belirlediğini böylesine net ve akıcı bir dille ortaya koymadı. Kalori hesaplarını, karbonhidrat-protein oranlarını, kan grubu formüllerini bir kenara bırakıp Alkali bir diyeti seçmek insanın sağlığı için verebileceği en basit ama en büyük destektir

www.alkalidiyet.com


Pazar, Kasım 09, 2014

Mucize mor içecek

İşte müthiş bir içecek tarifi daha. Bu sefer bol miktarda sebze ve meyve karışımı var. Çocuğunuza bu tarz sebze sularını alıştırırken önce meyve oranını fazla tutup zamanla sebze suyunu arttırarak yumuşak bir geçiş yapabilirsiniz. 
Bu karışımın en dikkat çeken öğesi çim. Çimin içerisindeki klorofil tam bir yaşam kaynağı, vücut direncini arttıran bu süper gıdayı herkesin tüketmesi gerek. Fakat çimin suyunu çıkartmak gerekiyor çünkü çiğ olarak sadece yenildiğinde hazmı zor olduğu için içerdiği besinler tam olarak sindirilmiyor. Ben bu işlem için Ariston slow juicer kullanıyorum. Meyve ve sebzelerin besin değerlerini kaybetmeden en yüksek miktarda suyunu çıkarma özelliğine sahip yeni bir mekanizmaya sahip. 
Diğer malzemeler
1. Çiğ bal kabağı ( Şaka değil :) ) 
2. Maydanoz 
3. Bir kaç yaprak fesleğen
4. Salatalık 
5. Mor lahana ( Mor rengi veren sebze. Morlar genelde yeşillerden daha üstündür) 
6. Havuç
7. Yeşil elma ( Şeker oranı daha az olduğu için elma olarak yeşil elmayı tercih edin )
8. Havuç ( Fazla kullanımı şeker yükü oluşturur ) 
Hepsini slow juicerdan geçirdim sadece pipet ekledim. İşte bu kadar :)