Pazartesi, Mayıs 04, 2015

Kaju Peyniri

Keten tohumu krakerlerimi bir önceki tarifte vermiştim şimdiyse sıra onun ayrılmaz dostu hatta sevgilisi kaju peynirinden bahsetmek istedim. Yarım kavanoz çiğ kajuları bir gece önce suda bekletip ertesi gün süzüyoruz bir tane küçük limonun suyu ile güçlü bir blendırda krema haline gelene kadar çekiyoruz. Ekşiliğini arada tadına bakarak ayarlayabilirsiniz. Nutritional Yeast olarak bilinen beslenme mayasından yarım yemek kaşığı ekliyoruz. Bu her zaman gerekli değil fakat daha lezzetli ve besleyici oluyor. Özellikle b vitamini yönünden oldukça zengin. Maalesef henüz Türkiye'de satılmıyor. İsterseniz içine dereotu ve sarımsakta ekleyebilirsiniz. Ben bazen yarı yarıya kaju ve çiğ çekirdekle de yapıyorum hatta bu şekilde daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. Eğer çekirdekte dahil etmek isterseniz aynı kaju gibi bir gece önceden suda bekletin. 

Pazar, Mayıs 03, 2015

Keten tohumu krakeri

  Artık glutenin zararlı olduğunu sağlıklı yaşamla ucundan kıyısından ilgilenen herkes öğrenmeye başladı. Hal böyle olunca canım simitlere, ekmeklere, poğaçalara elveda dedik. Nitekim artık tam buğdayla yapılmaları ya da ekşi mayalar bile durumu pek kurtarmıyor. Hele benim gibi hipotrioid teşhisi konmuş biriyseniz gluten duyarlılığı olma ihtimaliniz çok yüksek. Bu yüzden alternatif atıştırmalıklar daha da önem kazandı. Bunlardan biri de keten tohumu krakeri. Bunun için öncelikle gıda kurutucunuz olması gerekiyor. Ben daha önce fırında düşük ısıda yapınca çok çok uzun sürdüğü halde bir türlü kurumamıştı. 
Kısaca KTK diyeceğim bu hem lezzetli hem de sağlıklı krakeri yapmak için işte bir kaç sebeb;
 Yeşillik ve sebze tüketmenin keyifli bir yolu olduğu için 2 yaşındaki kızım bile çıtır çıtır yiyebiliyor.  Kurutulmuş olduğu halde aslında çiğ olması sebebiyle besin değerlerini ve enzimlerini koruyor olması onu daha sağlıklı bir atıştırmalık haline getiriyor. Bu tarifte tek değişmeyen içerik keten tohumu. Onun dışında mutfağınızda varolan bütün sebze ve yeşillikleri ekleyebilirsiniz. İsteğinize göre her çeşit baharat kullanabilirsiniz. Ben özellikle zerdeçal, susam ve çörekotu mutlaka ekliyorum. Özellikle hafif pörsümüş sebzeler, güçten düşmüş yeşillikler hatta maydanoz saplarını bile kullanabilirsiniz. Kurtulduğu için ağzı sıkı kapalı bir saklama kabında 1 haftaya kadar tazeliğini ve çıtırlığını koruyabilirsiniz. 
  Öncelikle keten tohumlarını 1 e 1 ölçüsünde su ile bir gece önceden bekletmek gerekiyor. Böylece keten tohumu yumurta akı gibi sebzelerin birleşmesini sağlayan yapışkan bir sıvı salgılıyor. Benim bu tarifimde bolca ıspanak ve 3-4 adet salatalık var. Mutfak robotunda salatalıkları ve ıspanakları çok ince hale gelene kadar çekiyoruz bu sırada keten tohumunu suyuyla beraber ekliyoruz. İstediğiniz baharatları ekleyebilirsiniz. Tam ölçü verme konusunda iyi değilim zaten çiğ mutfakta biraz deneme yoluyla kendi yolunuzu çok rahat buluyorsunuz. Robotta hepsini karıştırınca hafif yapışkan ve krep hamurundan daha koyu bir kıvamda hamur elde etmiş oluyoruz. Yağlı kağıtlara ince bir şekilde yayıp kuruyana kadar (45 derecede 7-8 saat ) kurutucuda bekletiyoruz. Çıtır çıtır bir kıvama gelince artık yağlı kağıttan çıkarıp soğuduktan sonra saklama kabına koyabilirsiniz.